måndag 26 april 2010

Jag en vänsterpartist?

Ett säkert tecken på att valet närmar sig är tidningarnas partitest. Genom några sinrikt formulerade frågor får du snabbt reda på vilket parti du sympatiserar med. Snabbt och enkelt inga jobbiga partiprogram istället är det tydliga besked som gäller. Jag kastade mig naturligtvis över Norrköpingstidningars test och svarade på fågor om Nato, jobbskatteavdrag, RUT,EMU och en del annat. Sedan fick jag resultatet. Jag blev i 70% vänsterpartist , 62,1% feministiskt initiativ och drygt 50% miljöpartist. Jag är inte helt klar över vad det innebär att vara 70% vänsterpartist men kära bloggläsare jag tror vi håller tyst om detta va. Det är mellan mig och er och snälla sig inget till de andra sossarna i Linköping de behöver liksom inget veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar