måndag 12 oktober 2009

Heja Ryd

Gjorde ett snabbbesök på Rydskolan under eftermiddagen. Det är naturligtvis svårt att få ett intryck av en skola under ett tvåtimmarsbesök. Däremot förstärktes den bild som jag hade innan jag kom dit att på Rydsskolan bedrivs mycket spännande skolutvecklingsarbete. Jag bjöd snabbt in mig på ett återbesök i vinter.

Däremot blev det en än gång tydligt att det finns mer att göra vad gäller samverkan mellan sociala myndigheter och skolorna i Linköping. Vi behöver mer av sociala resurser som ska finnas närvarande i våra bostadsområden i nära samverkan med exempelvis skolan. Så kära bloggläsare nu skall ni få lite ”inside information”. Det är något som vi socialdemokrater kommer föreslå i vårt lokala valprogram Linköping (i alla fall om jag får min vilja igenom).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar