måndag 11 januari 2010

Nyårslöften.

Tillbaka efter julledighet. Jul och nyår är ju tid för återhämtning, reflektion, festligheter och inte minst löften. Jag har i flera sammanhang deklarerade att jag inte avger nyårslöften vet egentligen inte varför men så har det varit i alla år. Efter moget övervägande har jag dock kommit fram till att i år skall det till nya ambitioner, förändring och förbättringar. Det blev alltså nyårslöften.

1. Det skall bli mer: blogginlägg, skridskoåkning, skarpa precisa (men korta) yrkanden i Barn och ungdomsnämnden, debattartiklar, besök på skolor, ny politik för barn och unga i Linköping, sm-guld.

2. Det skall bli mindre: av det där extra inlägget i kommunfullmäktige som egentligen inte bidrar med så mycket.

3 Jag skall pröva på: Rosenkällaloppet, majoritetstyre, vandring, att rimma på barn- och ungdomsnämndens julavslutning.

4. Jag skall inte testa: ytterligare en mandatperiod med borgligt styre.

Utvärdering kommer ske kvartalsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar