tisdag 15 september 2009

Kamratlig konkurens i fjärde storstadsregionen

De senaste två veckorna har jag avnjutit fotbollsdramatik i division två och superettan. För första gången sedan tidigt 90-tal har jag varit på herrfotboll på folkungavallen, senast var ett derby mellan LFF och Hjulsbro vill jag minnas. Förra måndagen kompletterade jag med östgötaderby på nya idrottsparken i Norrköping.

Jag konstaterar att herrfotbollen i Sveriges femte största stad fortfarande har utvecklingspotential, här förstår alla bloggläsare att det gäller det att vara varsam med orden min seniora kommunalrådskollega är ju som bekant Mats Johansson il presidenti i FKL, men att herrfotbollen i Linköping trots detta snart kan vara jämbördig med den i Norrköping och det leder ju till eftertanke. Herrfotbollen är ju som bekant ett av de områden där fjärde storstadsregionen inte samarbetar utan den är utsatt för kamratlig konkurrensen städerna i mellan. Säkert bra men då slår det mig! Är inte det samma metodik vi använder oss av i flygplatsfrågan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar