fredag 12 mars 2010

För lite tid och bra jobb.

Min ingång i kommunpolitiken var demokratifrågorna. Mer precist hur linköpingsbor utan stark röst eller en naturlig arena för inflytande skulle kunna göra sina röster hörd. Dels för att få möjligheter att förverkliga sina egna drömmar men också för göra vårt gemensamma Linköping till en liten bättre plats att leva i. Det har varit medborgardialoger, ungdomsparlament, ungdialog(en idé som jag och Anna Bjärkmar kom på när vi väntade på ett tåg, det är åtminstone såsom jag minns det).

Nuförtiden fylls dagarna till stor del av andra frågor (den här veckan fördelning av tillfälliga statsbidrag, ägardirektiv till kommunala bolag, nya regler i barnomsorgen och en del annat). Vet inte om det alltid känns som en riktig prioritering men så är det just nu i alla fall. Hur som helst blir jag glad när man träffar kommunens ungdomsombud som jobbar just med de frågor som jag skulle vilja ägna lite mer tid. Det är stor konferens med fryshuset, teater för ungdomar (Top Boy), öppet statshus för ungdomar och en massa annat. Bra jobbat Hanna och Hoshi !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar