onsdag 10 juni 2009

Besegrad

Var inbjuden att "förstärka" lärarlaget i Skäggetorpsskolans prestigefulla fotbollskamp mot avgångsklasserna. Förutsättningarna var tuffast möjliga regnvåt plan, och ett antal frustande och adrenalinstinna femtonåringar varav många hade varit med HBK och förlorat DM på måndagen (på straffar). Revanchlusten låg i luften.

Det började bra, stabilt försvarsspel(jag spelade högerback) och vi höll ihop lagdelarna. Sedan efter fem minuter bytte ungdomarna uppställning. Jag fick en lång smal kille springande emot mig. Han gick åt vänster och jag åt vänster, han gick åt höger och jag gick åt höger, han gick åt vänster och jag gick och köpte korv. Pang 0-1! Matchen slutade så småningom 2-7. Kan konstatera att min bloggande kollega och fotbollspamp Mats Johansson har många raska ungdomar att rekrytera ifrån. Linköpings fotbollsframtid ser ljus ut eller möjligen var det så att motsståndet inte höll absolut världsklass. Oavsett vilket för egen del är det bara att bryta ihop och komma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar